ᎯᖇvḭnᕍᎯຮtᎯnᏰ๏๏  [Ꭿt] g๓Ꭿḭl [ᕍ๏t] Ꮸ๏๓
تاثیر قهوه بر سلامتی | مرکافه

چگونه خرید کنم ؟

ورود یا ایجاد حساب کاربری
مشاهده محصولات و انتخاب
پرداخت هزینه & ارسال  توسط ما

ساعات کاری ما

شنبه تا چهارشنبه 5:30PM - 8:30AM
پنج شنبه - 8:30AM-2:30PM
جمعه ها فقط به صورت پشتیبانی از طریق ایمیل !

ایجاد حساب کاربری

*

*

*

*

*

*

رمز عبور را فراموش کرده اید ؟

*

تاثیر قهوه بر سلامتی

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

تاثیر قهوه بر سلامتی

آخرین تحقیقات در خصوص تاثیر قهوه بر سلامتی

این روزها که قهوه جای خودش را در میان نوشیدنی های ما ایرانی ها بیشتر و بیشتر باز می کند ، نگرانی ها در مورد تاثیرات قهوه بر سلامت ما هم فزونی یافته . مطلب زیر نگاهی اجمالی به تاثیرات قهوه بر سلامتی ما دارد .

مطالعات نشان داده است که مصرف منظم قهوه سبب از بین رفتن اثرات ناشی از اختلالات شناختی مانند آلزایمر می شود. قهوه همچنین خطر ابتلا به سرطان را می کاهد و میزان قند خون را تثبیت می نماید. مصرف قهوه برای قلب نیز مفید است.

رابطه قهوه با سلامت:

قهوه_رژیمی

مصرف قهوه سبب کاهش ریسک ابتلا به بیماری های ذیل می شود:

    بیماری آلزایمر
    سرطان (از جمله سرطان پستان، روده بزرگ، آندومتر، کلیه، کبد، و دهان)
    دیابت (نوع 2)
    بیماری های قلبی (از جمله مشکلات آریتمی قلبی و سکته مغزی)
    بیماری پارکینسون
    سرطان پروستات

همه کسانی که عادت به نوشیدن قهوه به صورت منظم دارند کم و بیش می دانند که مزایا و معایب انواع قهوه یکسان نیست و از نوشیدن بیش از حد آن نیز میبایست خودداری نمود .در زیر لیستی از موارد مهمی که در مورد قهوه باید بدانید آورده شده است:

    قهوه ارگانیک مصرف کنید. قهوه هم مانند بسیاری از محصولات کشاورزی اغلبآغشته به مقداری زیادی سموم دفع آفات کشاورزی می باشد.قهوه_سالم
    خودتان دانه های قهوه را بخرید و آسیاب کنید در اینصورت علاوه بر آنکه مطمئن هستید قهوه تازه ای دارید عطر و طعم مطبوع تری نیز نصیبتان می شود.
    از خرید قهوه ای که مدت زیادی از زمان تولید آن گذشته خودداری نمایید.
    قهوه بوداده تیره تر مانندقهوه فرانسه و ایتالیایی نسبت به نمونه های کمتر بوداده سبک تر هستند. اما قهوه نوع اول تاثیر محافظتی بیشتری بر روی نورون های عصبی دارد. قهوه تیره بوداده شده همچنین مقادیر متنابهی از آنتی اکسیدان، ویتامین ای را در خود دارد و راحت تر هضم می شود.
    ساعت های اولیه صبح بهترین زمان برای نوشیدن قهوه است چرا که سبب بالا رفتن متابولیسم بدن به میزان 20% بیشتر می شود.

 

با این حال کافئین برای کسانی که دارای فشار خون بالا هستند خطرناک است ، کافئین بر قلب و خون شما تأثیر می‌گذارد. کافئین رگ‌های شما را تنگ‌تر کرده و باعث می‌شود تا قلب شما خون را سریع‌تر پمپاژ کند و به همین دلیل مصرف بیش از اندازه آن برای بیماران قلبی و عروقی می تواند مضر باشد . همچنین زیاده روی در مصرف کافئین می تواند موجب تاثیرات ناخواسته روی سیستم عصبی ، گوارش و الگوی خواب شود .

کاپوچینو

در نتیجه:

      هر روز صبح یک یا دو فنجان قهوه بنوشید.

      حتما قبل از ورزش قهوه بنوشید در غیر اینصورت قهوه در عضله سازی بدنتان اختلال ایجاد می کند.

      در مصرف همه چیز از جمله قهوه ، میانه روی و اعتدال را رعایت کنید .

 

 

پ.ن:

رابطه قهوه با بیماری

رابطه قهوه با سرطان

رابطه قهوه با استرس

رابطه قهوه با بی خوابی

رابطه قهوه با سیستم عصبی

آیا قهوه برای سلامتی مضر است؟

قهوه ارگانیک چیست ؟

توصیه های قبل خرید قهوه

بهترین ساعت برای نوشیدن قهوه

میزان مصرف قهوه چقدر است؟

اگه از مطلب خوشتون اومده لطفا توسط گزینه های زیر اشتراک گذاری کنین

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

تگ های مطالب

بالا